Japon Alfabesi

Japoncada 3 adet alfabe bulunmaktadır. Bunlar öğrenme sırasına göre yazacak olursak hiragana, katakana ve kanjidir. Romaji dediğimiz ise Japoncanın latin alfabesi ile yazımıdır. Bir Japonla iletişim kurarken hiragana ve katakana yeterli olmaktadır. Hatta sadece romaji ile de iletişim kurmanız mümkündür. Fakat daha sağlıklı bir iletişim için mesajlaşacağınız zaman kanjiyi de kullanmanızı öneririz.

Hiragana

hiragana

Japonca kökenli sözcükleri yazmakta kullanılan alfabedir.

Katakana

katakana

 Japonca’daki yabancı kökenli sözcükleri yazmakta kullanılır.

Kanji

kanji

 Çince yazım karakterlerine Japonca’da verilen isimdir.

Romaji

romaji

Japon alfabesinin latin alfabesi ile yazılmasıdır. Bir alfabe değildir.

LearNihongo Japon Alfabesi Kitabını İncelemek İçin Tıklayın

japon-alfabe-kitabı

LearNihongo Japon Alfabesi kitabımız ile çok kısa bir sürede görsel hafıza teknikleri ile alfabeyi öğrenebilirsiniz. Sadece bu da değil! Sitemizde yer alan Japon Alfabesi Testi ile öğrendiklerinizi alıştırma yaparak pekiştirebilirsiniz.

{"title":"Heading","show_title":"0","post_type":"course","taxonomy":"","term":"","post_ids":"10197","course_style":"recent","featured_style":"postblock","masonry":"0","grid_columns":"clear1 col-md-12","column_width":"200","gutter":"30","grid_number":"1","infinite":"0","pagination":"0","grid_excerpt_length":"100","grid_link":"1","css_class":"","container_css":"","custom_css":""}

Hiragana, katakana ve N5 seviyesindeki 103 adet kanji bilginizi ölçmek için bu ücretsiz testi kullanabilirsiniz. Bu testten %100 başarılı olmak için LearNihongo Japon Alfabesi kitabımızı temin edebilirsiniz.

HİRAGANA VE KATAKANA TESTİ

30 soruluk hiragana ve 30 soruluk katakana testinden oluşmaktadır. Hem hiragana hem de katakana için 3 adet test hazırladık. 

KANJİ TESTİ

10 sorudan oluşan ve 10 dakika süreli 3 adet testten oluşmaktadır. Bu testte her soruda 5 kanjinin sıralaması sorulmaktadır. Bu testi çözebilmek için Jlpt N5 kanjilerini bilmelisiniz.

FİNAL TESTİ

Tüm üniteleri kapsayan 20 soruluk dinleme testinden oluşmaktadır.

35 responses on "Japon Alfabesi"

  1. Nihal’in profil fotoğrafı

    merhaba ben n1 sınavına girmek istiyorum ona göre çalışıyorum.şimdi kanji çalışmaya başlıcam.ama bişeyi anlayamadım.n5 n4 n3 n2 n1 kanji listeleri birbirinden tamamen farklımı yoksa birikimlimi ilerliyor? yani şimdi ben n1 sınavına girmek istiyorsam sizin kitabınızda da olan n5 in 103 kanjisini öğrenmem gerekmiyormu n1 inkiler başkamı yoksa n1 in 2000 kanji listesi n5 n4 n3 n2 içinde kapsayıp üzerine n1 inkilerle mi 2000 olmuş? benim için çok önemli çünkü ona göre çalışıcam yanıltlarsanız çok mutlu olurum.bide birsürü telefon uygulaması indirdim play store dan internetten baktım şöyle yazılışlarıyla beraber 2000 kanji listesi diye güzel bi uygulama bulamadım.kitapta yok sanırım.keşke sizin sadece kanji kitabınız olsa eğlenceli anlatımınızla 2000 taneyi bile öğrenmek çok kolay olurdu:) şimdi ben öyle bi liste bulamadığım için bazı uygulama bazı kanjileri vermiş 1200 tane mesela bazısı 1000 tane örneğin yani ben öğrenebildiğim kadar öğrensem her uygulamada yeni gördüğümü yani ingilizce gibi ne kadar kelime bilirsem o kadar iyi gibi mi yoksa japoncada katı bi kural mı var yani BU 2000 i bilmeniz gerekiyor diye? çok uzun oldu kusura bakmayın umarım anlatabilmişimdir lütfen yardımcı olun.inşaAllah gün içerisinde yazarsınız çok çok teşekkür ediyorum şimdiden

  2. Alper’in profil fotoğrafı

    İyi günler ve iyi çalışmalar hocam. Bu 3 kitabı da bitirmek japonca bir makaleyi veya gazetedeki japonca bir yazıyı rahatlıkla anlayabilmem için yeterli midir?

  3. tar-chan’in profil fotoğrafı

    hocam bu kanjileri bu kitaptaki kanjileri bitirdikten sonra diğer seviye kanjilere geçmek istiyorum kitap önerir misiniz? Bu kitap kadar iyi olan.

  4. tar-chan’in profil fotoğrafı

    Merhaba hocam. Kitapları aldım. Alfabe kitabı sayesinde öğrenemem dediğim Hiragana ve Katakana alfabesini öğrendim. Biraz daha üzerlerinde çalışıp Kanji ye geçmek istiyorum. Benim sorum. Mesela Slam Dunk anemiisinde bölüm isimleri hep Katakana ile yazılıyor. Sebebi ne? Bir de birine mesaj yazarken hangi alfabeyi kullanıcam? Facebook Youtube yorumlarına bakıyorum orda da Katakana ağırlıkta.

  5. ben akif mert ve gülşah isimlerinin japoncasını öğrenebilirmiyim ?

  6. Japoncayi sadece animeleri cevirmek opening ve endingleri anlamak icin ogrenmek istiyordum simdi hiragana katakana ve romaji ogrenmeliyim anime cevirmek icin ne ogrenmeliyim ?

  7. Şimdiii biz sırayla öğrenmeye kalksak en çok kullanılan hangisi, ilk olarak hangisinden başlamak gerekir acaba?

  8. Bişe sorucam katakana da irukeru ilker gamuse gamze demekmi.??şimdiden teşekkür ederim..

  9. Berkay’in profil fotoğrafı

    zor değil la valla bak 10 günde 30 kanji öğrendim hiragana katakana gibi de değil öğrenince unutmuyom kanjileri

  10. Eda’in profil fotoğrafı

    waaaooowww zormuş ! Ben korece dersleri alıyorum japoncanın yanında (zor anlamında ) adı bile olmaz ! Ayrıca korece eğlenceli telaffuzuda kulağa çok tatlı geliyor . (bence ) :P

  11. agac yasken egilir sozunun ustunde fazla durup; kucuk yastaki cocuklari once lunapark gibi eglence yerlerine sonra da hirosimadaki facia bolgesine goturuyorlar bu psikolojik bir operasyon ve cocuklar okula bes yasinda basliyor bu da zihinsel gucun yonlendirilmesine yardimci oluyor ve okullari ev ortami gibi bu da cocuklarin rahat hissetmesini ve okuldan sogumamalarini sagliyor. adamlarin en buyuk stratejileri gelenekleri ona olan saygilari..

  12. ya bu kanjiyi kim çıkartmış ya çizmesi de kolay değil ki küçük küçük kareli kareli şeyler :(

  13. kemal’in profil fotoğrafı

    yanlıs hatırlamıorsam 1945 tane idi.

  14. Hocam İlerde Kanji Dersleride Yapmayı Düşünüyormusunuz?

  15. whoa bu ne ya ben alt tarafı bir dil öğrenmek istemiştim o.O

Mesaj At